شهدای چریان

کانون فرهنگی شهدای چریان--آوای چریان

شهدای چریان

کانون فرهنگی شهدای چریان--آوای چریان

شهدای چریان
کانون فرهنگی شهدای چریان--آوای چریان
تبلیغات
بایگانی
پیوندهای روزانه

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به اینکه طرح جامع پدافند زیستی در سطح ملی تهیه شده است گفت: این طرح باید در خوزستان نیز تهیه شود تا درصورت بروز هر حادثه ای با هر منشا، استان بتواند خود مدیریت کند.

'غلامرضا جلالی'چهارشنبه در شورای پدافند غیرعامل در سالن جلسات استانداری خوزستان اظهارداشت:چارچوب و الگوی طرح جامع پدافند زیستی در سطح ملی تهیه و به تصویب رسیده و تکلیف دستگاهها مشخص شده است.

وی افزود:به عنوان مثال اگر بیماری در دام به وجود آید در سطح گسترده باید از تمام دستگاههای مرتبط برای مقابله با این مشکل کمک گرفته شود.

جلالی ادامه داد: این طرح در بعضی از استان ها تهیه و اجرا شده است ولی هنور در خوزستان تهیه نشده است.

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به اینکه قطب تولید پتروشیمی در ماهشهر است تصریح کرد: دستگاههای اجرایی این شهر باید آمادگی پدافند شیمیایی را داشته و طرح جامع پدافند شیمیایی را تهیه کنند.

وی بر نهادینه سازی اصول و الزامات مهندسی پدافند غیر عامل در طرح های عمرانی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه آیین نامه های زیادی در حوزه فنی داریم و تکلیف ما این است که ضعیف و آسیب پذیر نسازیم.

جلالی اظهارداشت: فرمانداران و بخشداران باید به طرح های حفاظت برای امداد به مردم در زمان حادثه توجه کنند تا مردم به خوبی حفاظت شوند.

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور ادامه داد: با حمایت بخش دفاع، سازمان پدافند و سایر نهادهای مرتبط، حدود 100 محصول سایبری بومی تولید کردیم.

وی با اشاره به اینکه خوزستان یک قطب انرژی است و پایداری تولید، انتقال، عرضه و توزیع انرژی آن بسیار زیاد است تصریح کرد: با نیروهای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تعاملات خوبی انجام شده و زیرساخت های حوزه انرژی تیپ بندی شده است.

جلالی در ادامه به چهار لایه زیرساختی در حوزه سایبری اشاره کرد و گفت: شبکه اطلاع رسانی، اتوماسیون اداری، شبکه های کارکردی سایبری مثل کارت سوخت و لایه های وصل به فرآورده های صنعتی از جمله این لایه ها هستند.

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور ادامه داد: جدا بودن این لایه ها از هم مناسب تر است از اینکه روی یک شبکه قرار گیرند چون آسیب پذیری را زیاد می کنند.

وی تصریح کرد: برای حوزه های حساس و حیاتی، تیم های متمرکز سازماندهی شده که برای لایه های حیاتی، تست نفوذ انجام دهند.

جلالی گفت: همچنین برای هر استان یک شرکت مادر تخصصی مشاور آموزش دیده و با صلاحیت امنیتی تعیین شده است.

7157/551/1547




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۲۰
کانون فرهنگی شهدای چریان --آوای چریان

نظامی

عمومی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی